Om kurset
EIBI står for Early Intensive Behavioural Intervention, eller tidlig, intensiv atferdsanalytisk intervensjon, på norsk. EIBI benyttes på barn med autismespekterforstyrrelse. For at EIBI skal fungere optimalt er det viktig at alle viktige voksne i barnets liv vet nok om hvordan det fungerer. Derfor har vi laget dette kurset som et åpent læreverk.
Kurset er et samarbeid mellom OsloMet - Storbyuniversitetet og Oslo Kommune, og det har støtte fra Stiftelsen Dam.
Ansvarlig redaktør
Sigmund Eldevik
Sigmund er psykologspesialist og professor i psykologi ved institutt for atferdsvitenskap ved OsloMet. Han har jobbet med - og forsket på - EIBI i omtrent 35 år. Sigmund jobber også ved Senter for Tidlig Intervensjon og har vært en pådriver for EIBI i Norge.
Medforfattere
Emilie Walseth Øygard
Emilie er utdannet vernepleier med master i atferdsvitenskap ved OsloMet. Hun har erfaring som EIBI-pedagog både i hjem og barnehage, og jobber i dag som pedagog hjemme hos familier.
Eline Sortåsløkken Haugrud
Eline er utdannet vernepleier med master i atferdsvitenskap. Hun har erfaring som EIBI-pedagog i barnehage og som EIBI-veileder i Habiliteringstjenesten. Eline jobber i dag i habiliteringsteamet ved Nordlandssykehuset i Vesterålen.
Medieredaktør
Gabi Hurlen
Gabi har master i medievitenskap fra UiO. Stillingstittelen er seniorrådgiver, men Gabi synes det høres intetsigende ut. Da kaller hun seg heller videoprodusent eller innholdspodusent, kurssnekrer og kursholder.
Bacheloroppgave studenter
Våren 2025 kunne bachelorstudenter i Psykologi med vekt på Atferdsvitenskap lage innhold sammen med redaksjonen som en del av sin bacheloroppgave. Derfor vil du møte noe ekstra unge fjes underveis i denne læringsstien.
Karina Neema Olsen
Sebastian Moss
Eliza Kristoffersen